مزایای تبلیغات بنری

مزایای تبلیغات بنریReviewed by رضا خانی on Dec 21Rating:

قبل از هر چیز یک سوال:

آیا برای یک سایت جذب هر نوع بیننده ای مفید است؟ به عبارت دیگر سایت ما اگر بیینده های خودش را از هر نوع سایتی جذب کند مناسب است؟
جواب این سوال اولین نکته مهم در تبلیغات بنری را به ما نشان می دهد. بینندگان سایتهای مختلف ارزشهای مختلفی از دید تبلیغات دارند.

تبلیغات بنری – جذب بیننده

ارزش بینندگان سایتها در مواقع مختلف و موضوعات مختلف نیز متفاوت است. بیایید چند مثال را بررسی کنیم.

سایت الف روزانه صد هزار بازدید دارد. این افراد برای دانلود رایگان نرم افزار ، تصاویر پشت زمینه و کلیپهای موبایل به این سایت سرمی زنند.

سایت ب روزانه هفتاد هزار بیننده دارد. بیننده های این سایت برای مشاهده آخرین اخبار روز دنیا به این سایت سر می زنند.

و بسایت شما فروش نرم افزاری برای گوشی تلفن همراه را انجام می دهد که توسط آن آخرین اخبار قابل دریافت است. شما کدام سایت را برای تبلیغات خود انتخاب می کنید؟ البته به فاکتور های مختلفی مثل قیمت تبلیغات و … نیز بستگی دارد. اما فارغ از این موارد و صرفا با موضوع سایت الف و ب شما کدام را بر می گزینید؟

مثال دیگر:

شما یک سایت با موضوع جوک و لطیفه راه اندازی کرده اید. هدف شما از تبلیغات تنها افزایش ترافیک سایتتان می باشد و در سایت هیچ چیزی برای فروش ندارید. حالا کدام سایت را انتخاب می کنید.

شاید در اینجا به این مسئله از دیدگاه دیگری نیز بتوانیم نگاه کنیم. هدف شما از جذب ترافیک به سایتتان چیست؟ شاید جواب شما در بین این موارد باشد:

– افزایش فروش محصول

– افزایش بیینده با هدف بهتر شدن رتبه الکسا

– هدف شما شاید بحث برند سازی ( معروفیت آرم تجاری و یا وب سایت)  باشد

– شاید شما بحث خبر رسانی و معرفی محصولی جدید را در نظر دارید

و یا شاید همه این موارد.

در پاراگراف های قبل شیوه اول خرید بنر ها رو معرفی کردم. در شیوه معرفی شده بر اساس تعداد کلیکی که بر روی بنر شما اتفاق می افتاد هزینه پرداخت می کردید. در روش دوم بنر را بر حسب زمان خاصی خرید می کنیم. به عنوان مثال یک ماهه. در این روش مالک سایت تبلیغ کننده هیچ مسئولیت در قبال موفقیت آمیز بودن تبلیغ و یا تعداد افرادی که بر روی بنر کلیک می کنند ندارد. دقت کنید در مورد استفاده از این روش باید کمی دقت کنید. در تبلیغات بنری با کمک این روش شما باید بتوانید حدودا محاسبه نمایید که بنر و سایت تبلیغ کننده چه تعداد بیننده برای شما خواهد فرستاد.

شیوه محاسبه قیمت یک بنر:

ابزار مورد استفاده برای اینکه بتوانید تعداد کلیک را مشخص نمایید به شرح زیر است:

۱- با کمک الکسا تعداد بیننده سایت تبلیغ کننده را محاسبه نمایید.(منظور سایتی است که بنر در آن قرار می گیرد.)

۲- با فرض اینکه تعداد کلیک بر روی بنر عددی بین ۱٫۵ تا ۵ کلیک برای هر ۱۰۰۰ بیننده می باشد مشخص کنید که چند کلیک در هر روز بر روی بنر شما اتفاق خواهد افتاد. (میانگین ۲٫۵ را درنظر بگیرید. )

۳- بنابراین می توانید محاسبه کنید در ماه چند بیننده توسط این بنر برای شما فرستاده خواهد شد.

با فرض میانگین قیمت هر بیننده سایت حدود ۶۵ تا ۱۰۰ تومان می توانید محاسبه کنید که آیا بنر ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر.

دوستان عزیز دقت کنید این روش تا حدودی به شما ارزش بنر را نشان می دهد و ۱۰۰% دقیق نیست.(فعلا تنها روشی است که می توان با آن بررسی را انجام داد)  فاکتور های دیگری همچون زیبایی بنر شما، بیننده های سایتی که می خواهید در آن تبلیغ کنید، محل قرار گرفتن تبلیغ شما به عنوان فاکتورهای دیگری می باشند که تاثیر گذار می باشند.